close

睡前看到電影台播著偷穿高跟鞋(in her shoes)

 

這部電影我每看必哭

可能因為我也有一個愛惹我生氣的妹妺(笑)

 

姊姊跟未婚夫Simon說的那句話:

without her I don't make scenes真的是說到我心坎裡,

 

我很常和小丸吵架,常常意見相左,無法達成共識,

我也常對她說,要不是你是我妹,你這種個性我根本就不會想當你朋友

每次一起回家都會吵到媽媽說,你們還是別在一起出現,家裡吵死了,

但是我很愛她,她也很愛我,

沒有她,我想我真的就不是我了!

 

看著影片最後,妹妺目送姐姐和老公坐車離開婚禮..

那畫面如何叫人不落淚呢?

 

 

婚禮上妹妺送給姐姐的那首詩,很美

 

i carry your heart with me by E. E. Cummings

 

i carry your heart with me (i carry it in my heart)

i am never without it (anywhere i go you go, my dear; and whatever is done by only me is your doing, my darling)

i fear no fate (for you are my fate, my sweet)

i want no world (for beautiful you are my world, my true)

and it's you are whatever a moon has always meant

and whatever a sun will always sing is you

here is the deepest secret nobody knows

(here is the root of the root and the bud of the bud and the sky of the sky of a tree called life; which grows higher than soul can hope or mind can hide)

and this is the wonder that's keeping the stars apart

i carry your heart (i carry it in my heart)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Joyce 小花麻 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()